Brev:
Overgang til skemad - hvordan?
31. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Overgang til skemad - hvordan?
Hej Helen
Min dreng Lauge er 4,5 mdr. og jeg er så småt begyndt på at introducere ham for grød og mos. Han får MME da jeg ikke har mere mælk (hvilket jeg ikke kan forstå!!)
De første par dage af introduktionen gik det fint og han begyndte at trives meget bedre. Det skal siges at Lauge har haft svær kolik fra 2. uge indtil 4. mdr. (!) og har altid gylpet utroligt meget af mælk. (kaskader af gylp - helt vildt voldsomt)
Både maveuro og gylperiet syntes at neddrosle med det her nye hit - skemad!
Nu er mit problem at han ikke vil have skemad mere. Han fik sin første mad i en skråstol, men den vil han ikke sidde i mere. Nu sidder han i en højstol godt støttet af puder, men han vender hele tidet hovedet væk og begynder at græde.
De sidste 3 dage har han kun levet af mælk, hvilket jo er ok, men jeg vil bare så gerne videre med det skemad, da hans gylperi nu igen har taget fat.
Min største bekymring er nu at han får et traumatiseret forhold til mad, fordi jeg hele tiden sidder der med den dumme ske.
Hvordan gør jeg det bedst? Jeg har også forsøgt at made ham mens han sidder på mit skød - det duer heller ikke!
Jeg har forsøgt at eksperimentere med tidspunkterne. Både forsøgt hvor han først har fået mælk, andre gange hvor han er sulten - andre gange igen hvor han kun er lidt sulten. Jeg er så bange for at gøre noget forkert!
Lauge vejer næsten 8 kilo og er 69 cm lang og trives i øvrigt rigtig fint. Han burde være "parat" til at spise grød og mos - synes jeg, men tager jeg fejl?
Tak for din hjælp!
Hilsen Lauges mor